FORUM
=> Daha kayıt olmadın mı?

FORUM - Tüketim Psikolojisi ve Marka

Burdasın:
FORUM => Psikoloji => Tüketim Psikolojisi ve Marka

<-Geri

 1 

Devam->


.... (Ziyaretçi)
16.07.2010 16:48 (UTC)[alıntı yap]
Tüketim Psikolojisi ve Marka Bağımlılığı


Modern hayat gelişmenin ve ilerlemenin çağı olduğu kadar aynı zamanda bütün bunların bedellerinin yabancılaşma, bastırma ve inkarla ödendiği bir yaşam biçimi... Bir tarafta zenginlik, çeşitlilik, alternatifler, farklı yaşam stilleri varken madalyonun diğer tarafında ise yoğun bir iletişimsizlik, kopukluk ve yalnızlık yer alıyor. Toplum üzerinde giderek belirginleşen gelir dağılımının insanlar üzerinde yarattığı baskılar, psikolojik rahatsızlıklara sebep oluyor. Dr.Mehmet Yavuz, modern hayatın kişiler üzerinde yarattığı ruhsal dengesizliklerden biri olan marka bağımlığını anlattı.
Marka Bağımlılığı Nedir?
Bireylerin tüketim davranışı ve bu esnadaki seçimleri olarak “takıntılı biçimde marka kullanımı” günümüz insanının kendine ve hayatına değer kazandırma çabası olarak tanımlanabilir. Bireyler aldıkları ürünün kendi yaşam statülerini etkilediğini düşünerek marka ürünleri tercih edebilirler. Zamanla marka ürünleri satın alma yönelimi bir bağımlılık haline dönüşebilir. Kişilerin marka ürünleri tercih etmelerinde etken rol oynayan birçok neden olabilir. Belirli başlıklarda ele alacak olursak aile, çevre ve medya tüketim sürecinde oldukça etkilidir.
Ailelerin Tutumları Marka Bağımlılığına Yol Açabilir
İnsan yaşamında, doğumdan önce başlayan ve hayatın sonuna kadar etkisini sürdüren bir kurum olarak aile, fizyolojik olduğu kadar ekonomik, kültürel ve toplumsal yönleriyle de kişinin ruhsal gelişimini, davranışlarını biçimlendirip yönlendirir.
Ailelerin demokratik veya otoriter tutumları, kişilerin küçük yaşta marka ürünleri tercih etmelerine ortam yaratır. Çocuklarını güven ortamında yetiştiren aileler onların fikirlerini, deneyimlerini önemserken, otoriter aileler çocuklarına kendilerini ifade etme özgürlüğü tanımazlar.
Bu şekilde çatışmalar içinde büyüyen çocuklar, kültürel ve sosyal eksikliklerini gidermek adına belli marka ürünleri tercih edebilirler ve bu şekilde toplum üzerinde baskın olmaya çalışırlar.
Çocuklar ergenlik döneminden itibaren kendilerini topluma ve çevreye, kabul ettirmeye çalışırlar. Bu dönemde kullandıkları pahalı marka kıyafet, telefon, bilgisayar vb. ürünler onların çevrede daha etkin oldukları fikrine yol açar ve marka bağımlığına sebep olabilir.
Çevre ve Reklamlar Kişi Üzerinde Psikolojik Baskı Oluşturabilir
Kişiler kendi isteklerini göz ardı ederek çevreden edindikleri bilgi çerçevesinde kararlarını verebilirler.
Markaların satış kotalarını artırmak adına yaptıkları reklamlar, kişileri yönlendirir. Markaların, ürünlerinin gerçekçi özelliklerini sunmak yerine, sanki bireye yepyeni bir yaşam biçimi sunuyormuş gibi tanıtmaları bireyi bu markayı alma zorunluluğuna sokabilir. Diğer faktör olan çevre de insanların tercihleri konusunda oldukça etkendir. Çevresindeki iş arkadaşlarının, yakın dostlarının kullandığı birçok marka da psikolojik olarak kişi üzerinde bir baskı oluşturur.
Buradaki amaç hem o çevrede etken olabilmek ve gelişen dünyaya ayak uydurmaya çalışmaktır.
Seçme Özgürlüğünü Kullanan Bireyler Yetiştirin
Aile daha çocukluk çağından başlayarak karşısındaki bireye değer verip saygı göstermelidir. Çocukların kendine olan güvenlerinin sağlıklı bir şekilde oluşması için çabalamalıdır. Bu şekilde yetişen bir çocuk, kendini değerli hissetmek için pahalı markalara ihtiyaç duymayacaktır. Toplumda yer edinebilmek adına marka ürünleri tercih eden bireyler yetiştirmek yerine seçme özgürlüğünü kullanan bireyler yetiştirin.



www.aktuelpsikoloji.com


pI94BBmL0f (Ziyaretçi)
18.08.2014 18:57 (UTC)[alıntı yap]
yedincisenol gf6sterdiği bildiri de looglar cocolanin cıkarttığı farklı fcrfcnleri belirtmek ie7in kullandığı tasarımlar yani orjinal logoyu değiştirmeye yf6nelik değil cıkan fcrfcnfc daha belirgin kılmak ie7in yapılmış. diğer yandan pepsinin tam bir kolpa olduğu ae7ıkca orta da 1898 yılında kurulduğunda tek dev olan coca cola yi ornek alıp onun fontuna yakın bi font da logo cıkartmıs bu mevzu 1940 yılına akdar sfcrmfcş sonrdan bi adam e7ıkmış ne bu onların alt firması gibi gf6zkfcyoruz kendimizi ifade eden bişey bulmamz gerekiyor diyerek farklı bir logo oluşturmus daha sonrada işe alınan her tasarımcı logoya bir e7izik atmış taaa gfcnfcmfcze kadar^^
yK9Wqw2MAMqq (Ziyaretçi)
19.08.2014 21:57 (UTC)[alıntı yap]
That's the smart thinikng we could all benefit from.
RfqaruAgX (Ziyaretçi)
20.08.2014 22:42 (UTC)[alıntı yap]
Smart thiiknng - a clever way of looking at it.

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 84
Bütün postalar: 341
Bütün kullanıcılar: 13
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
INFOMELDUNG_LOGINBOX
Beğen
 
Olumlamalar
 
"İnsanların gözlerinde kendime duyduğum sevgiyi, hayata duyduğum güveni okuyabiliyorum."

"İçimdeki çocuk hala gülümsüyor..."

"İçimdeki ışık şimdi ve burada, bedenimde, zihnimde ve ilişkilerimde mucizeler yaratıyor."
 
Bugün 2 ziyaretçi (4 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol